Skolstart

Igår började skolan. Jag började klockan tolv och då skulle alla 2;or & 3;or samlas i matsalen. Där blev det lite mat och prat. Fick reda på att min mentor Birgit inte jobbar kvar. Hon är när den bästa läraren jag har haft. Hon har hjälpt mig och Emmy med så mycket i skolan. Hon hade koll på allting och stöttade oss när det var krångel med andra lärare och när vi mådde dåligt. Det var nått om att Grums kommun inte har råd att ha henne. Nått med ekonomin var det iallafall. Hon hade flyttat till grums nu i sommar så tycker så synd om henne. Men vi pratade med rektor och han trodde att hon skulle få komma tillbaka, för de behövde henne.
Men men, efter maten gick vi till klassrummet och skulle fylla i papper om skåp & busskort och ta kort. Jag och Emmy sprang snabbt ut när vi var klara för vi ville ha ett överskåp, och det fick vi. Vi hämtade våra lås och satte på de. Sen jämt innnan vi skulle gå till bussen så kommer en lärare och säger att någon utav mig och Emmy har låst in en väska. Och det var såklart jag som hade gjort de. Men seriöst, vem är så dum som lägger in sin väska med alla värdesaker i ett skåp som inte har ett lås på sig. Många elever öppnar de skåpen som inte har lås på sig. Dumt gjort. De stod utanför och tänkte bryta upp mitt lås.
Vi fick ett hyfsat bra schema. Vi har mycket Religion, naturvetenskap och samhällskunskap. Väldigt tråkigt. Jag hade sett fram emot att vara bara våran klass. Bara vi fem. Men nu ska vi ha lektioner med andra klasser förutom när vi är på KTC. (Karlstad teknik center) Och det suger! Börjar kl.10:00 två dagar och kl 9:00 tre dagar, och sen slutar jag ganska bra förutom en dag, då jag slutar kl 17:00.
Idag hade vi bara en lektion, Religion. Så det var skönt att bara ha en lektion. Nu ska jag lägga mig i soffan och äta popcorn och titta på en film med älsklingen. Imorgon ska vi till Marcus, Ida & Viggo på kalas. Vi ska fira Marcus som har fyllt 21, med släkten på mammas sida. Viggo är så gryyyyymt söt! Han börjar likna Marcus från när han var liten. Iallafall på ögonen. Det kommer bli en fin pöjk de!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0