Sommaren 2oo9

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Har inte riktigt orkat lägga ner mig på bloggen. Denna sommaren har bestått av fint väder, dåligt väder, dåligt väder, dåligt väder & åter dåligt väder. I sommar har jag jobbat på KBAB på norrstrand. Då var det meningen att jag skulle jobba 3 veckor. Men jag var sjuk en dag och ledig två dagar. Men som tur var fick jag jobba in några timmar så jag fick pengar för nästan alla de dagarna som jag var borta/lediga. Jag var ledig torsdag & fredagen sista veckan . På onsdagen åkte jag till Arvika festivalen med Sara. Där väntade Andreas, Toris, Emma & Chrissa. Jag var där från onsdag - lördag. Det var jätte kul därborta, men jag är nog ingen festival människa.
Den 13 juli var jag i stockholm och tittade på Britney Spears. Andreas skulle åka dit med toris. Men en vecka innan han skulle åka så sa han att jag också skulle följa med. Jag fick det som 1års present av honom! (Våran 1års dag var den 18 juli) Gissa om jag blev glad? Biljetterna kostade 1445 kr! DYRT! Vi stod längst fram och jag stod ca 2 meter ifrån Britney! Inge stolt! Ståplats stod bakom oss och de hade säkert köat jätte länge för att få stå längst fram. Medans vi kom dit 30 min innan hon började, och då kunde vi bara gå och ställa oss vart vi ville längs scenen. Längst fram vid scenen fanns det små soffor. De biljetterna skulle visst ha kostat typ 4000 kr! Hon var grym och jag skulle verkligen vilja se henne igen. Efter konserten gick vi dit de sålde Britney tröjor osv. Andreas köpte en tröja till mig, en tröja till sig själv, en plansh (vet inte hur det stavas) , två muggar och ett Britney märke som man ska ha på nyckelknippan.. Vi bodde hos Andreas lumpen kompis Rebecka på Söder.  Jag Andreas & Toris åkte in till stan sväng innan Britney. De var ganska trötta på mig efter den turen.
Jag har också varit hos Mormor med Sandra. Vi åt körsbär, drack vin, umgicks med mormor och åkte fyrhjuling. Riktigt mysigt!
Annars i sommar har jag vilat upp mig. Sovit länge, riktigt länge.
I lördags firade vi Jon som fyllde 24 år! Senare på den kvällen åkte jag hem och drack lite vin & cider med mamma & Carina. Vi hade "baby-vaka".
Men det absolut bästa denna sommaren har varit att bli faster! Den 2 Augusti (på Hannahs Födelsedag) blev jag faster till lilla Viggo. Han föddes 13.40 och var 51 cm lång och vägde 3705 g! Det är den sötaste ungen jag någonsin har sett. När han öppnar ögonen ser han lite ut som Marcus (hans pappa). Så denna veckan har gått åt till att ligga och titta på honom. Han sover för det mesta.
Idag har Marcus & Ida varit här. Vi har grillat och det var riktigt gott. Mamma hade köpt en bjarne sås som var riktigt farlig. Mycket fett i den! Men Marcus mådde inte så bra, så han har legat och sovit hela tiden nästan.
I Tisdags åkte Linnea till norge för att söka jobb. Lycka till, till henne! Nu ska jag gå ut och spela lite Yatzy och ta mig ett glas vin.



                                        

Viggo Lundbäck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0